Super-alimente de care ai nevoie acum

Ce este un super-aliment? Desi nu este o definitie legala sau medicala, superalimentele sunt pachete puternice de nutrienti cu multi antioxidanti, polifenoli, vitamine si minerale. Sa mananci multe din ele face sa se reduca riscul bolilor cronice si prelungeste viata, iar oamenii care mananca asemenea alimente sunt mai slabi si mai sanatosi decat cei care nu consuma.

Rosiile. Sunt pe primul loc pentru ca ele contin licopeina, un antioxidant rar gasit in alte alimente. Studiile sugereaza ca protejeaza pielea impotriva radicalilor liberi, previne mai multe tipuri de cancer si scade colesterolul. In plus, rosiile contin mult potasiu, fibre si vitamina C. Poti consuma rosiile in sandvisuri alaturi de avocado, laptuca.

Fructele de padure. De ce sunt super? Pentru ca ele contin fitonutrienti care neutralizeaza radicalii liberi care provoaca imbatranirea. Antioxidantii din aceste fructe de padure protejeaza impotriva cancerului si reduce efectele bolilor precum dementa sau Alzheimer.

Fasolea neagra. De ce e supeer? O cupa de fasolea neagra are 15 grame de proteine, fara grasimile saturate care se regasesc adesea in carne si care ingroasa peretii arterelor. In plus, fasolea neagra este bogata in fibre, antioxidanti si in fier care reda energie.

Broccoli. De ce e super? Pentru ca legumele crucifere precum broccoli contin fitonutrienti care ingreuneaza cresterea tumorilor si reduce riscul de cancer. O portie din aceasta leguma puternica zilnic, iti va reda portia de imunitate cu vitamina C si mult acid folic.

Somonul. De ce e super? Somonul contine acizi grasi omega-3 pe care corpul nu ii poate produce. Acesti acizi grasi reduc inflamatiile, imbunatatesc circulatia, cresc colesterolul bun si reduc riscul de cancer. Somonul este bogat in seleniu si cateva vitamine B.

Ovazul. Este super pentru ca este o sursa bogata de magneziu, potasiu si fitonutrienti. El contine un tip special de fibre care scade colesterolul si previn bolile de inima. magneziul merge bine pentru a regla zaharul din sange, iar consumul de cereale poate reduce riscul tipului 2 de diabet.

Lasă un răspuns