Dieta de primavara – Retete dieta

Cercetatorii din domeniul neurostiintelor au aratat ca anumite culori ale alimentelor pot crea stari de excitatie ale unor zone din sistemul nervos vegetativ, stimulare evidenta mai ales la inceputul anotimpurilor de tranzitie, precum primavara sau toamna.

Specialistii americani au descoperit ca foarte multe persoane consuma cantitati uriase de mancare iarna, se ascund sub pulovere si nu fac miscare, dand vina pe vremea rea. In plus, virozele apar pe neasteptate, deoarece organismul este atat de slabit, incat nu mai poate lupta cu virusii.

Dieta de primavara presupune consumul zilnic de:

– un iaurt – de preferabil dimineata, combinat cu cereale integrale;
– consumul a cinci feluri de legume pe zi (le puteti alege pe cele din sezon);
– consumul a cinci feluri de fructe pe zi ;
– consumul unei bucati de carne de pui la gratar, fiarta sau preparata in cuptor care sa nu depaseasca dimensiunile a doua palme; evident, poate fi consumata in mai multe mese;
– consumul unui ou la trei zile – fiert sau ochi pregatit fara ulei;
– consumul a cel mult cinci felii de paine;
– consumul de ulei de masline pentru salate sau alte preparate;
– consumul a doi litri de lichide pe zi (ceaiuri, sucuri de legume sau fructe preparate in casa, limonada, apa plata);
– ciocolata;
– consumul de condimente naturale, obtinute din plante uscate maruntite;
– consumul a doua cani de lapte pe zi.

Lasă un răspuns