Dieta cu capsuni pentru a pierde in greutate: mit sau realitate?

Desi au multe beneficii, nu putem prelungi dieta cu capsuni pentru o perioada lunga de timp, deoarece am risca sa suferim un anumit tip de deficienta.

Daca te deranjeaza sa ai cateva kilograme in plus, poti folosi dieta  cu capsuni pentru a slabi , pentru a-ti purifica si detoxifica corpul. Exista mai multe moduri de a face aceasta dieta. Cu toate acestea, este un model restrictiv care nu este foarte recomandat. Cel mai bun lucru este ca te pui pe mainile unui profesionist.

Urmeaza sa va spunem in ce consta dieta cu capsuni si ce se poate realiza cu aceasta metoda. Amintiti-va ca varietatea este unul dintre pilonii de baza ai unei diete echilibrate si ca modificarea cronica a acestui principiu va poate pune sanatatea in pericol.

Dieta cu capsuni pentru a slabi

Daca trebuie sa slabesti unul sau doua kilograme, te va ajuta dieta cu capsuni pentru a slabi. Acest plan alimentar include capsunile ca un singur aliment, impartit in cinci mese – aproximativ 400 de grame la fiecare masa -. O poti face doar trei zile si nu trebuie sa depasesti acest timp, deoarece este o dieta saraca in nutrienti.

Model de dieta cu capsuni si alte fructe

Se pot folosi capsuni combinate cu alte fructe repartizate pe cinci mese, timp de patru zile si fara a depasi acest timp -300 de grame de capsuni + alt fruct-; Va ajuta la pierderea in greutate si la detoxifierea organismului. Datorita continutului de fibre intarzie golirea gastrica, astfel ca te ajuta sa te simti mai putin foame, si este foarte util daca suferi de constipatie.

Desi aportul de fibre s-a dovedit benefic pentru evitarea problemelor intestinale, dieta cu capsuni are detractori pentru a fi excesiv de restrictiva. Aportul proteinelor este foarte slab, la fel ca si cel al lipidelor. Pe de alta parte, un numar mare de zaharuri simple sunt introduse in organism.

Va prezentam un model bazat pe dieta cu capsuni:

  • Mic dejun – 400 de grame de capsuni + lapte vegetal sau iaurt + fulgi de ovaz
  • La mijlocul diminetii – 350 de grame de capsuni
  • Mancare– Tocanita de legume sau Supa de legume + Piept de pui sau file de merluciu +300 grame de capsuni.
  • La mijlocul dupa-amiezii – 350 de grame de capsuni
  • Cina – 450 de grame de capsuni + iaurt cu continut scazut de grasimi

Introducerea puiului si a unor produse lactate asigura un aport mai mare de proteine ​​si lipide. In plus, este crescuta si prezenta anumitor minerale precum fierul , esential pentru prevenirea anemiei, potrivit unui studiu.

Puteti bea toata apa dorita in afara meselor si ceaiurilor din plante fara zahar. De asemenea, este benefic sa includeti cafea sau ceai, deoarece cofeina va stimula oxidarea lipidelor.

Desi fiecare persoana este diferita, poti slabi 2-3 kilograme dupa cateva zile de dieta; cu toate acestea, cea mai mare parte a acestei pierderi va fi glicogenul si epuizarea lichidelor, precum si masa musculara, ceea ce nu este benefic. Retineti ca o valoare mare a masei slabe este legata de o stare de sanatate mai buna.

Persoanele sanatoase care nu sufera de nicio boala pot beneficia de dieta , cu exceptia persoanelor cu alergii la capsuni sau acid salicilic; nici cei care sufera de pietre la rinichi, colita sau boli intestinale. In orice caz, trebuie subliniat ca expertii nu recomanda acest plan alimentar restrictiv.

Modele eficiente de slabit

Daca scopul tau este reducerea cantitatii de grasime corporala, poti opta pentru alte modele mult mai potrivite decat dieta cu capsuni. Un exemplu al acestora ar fi postul intermitent. De asemenea, este eficienta reducerea prezentei carbohidratilor in dieta.

Nu trebuie sa uitam de importanta restrictionarii alimentelor nesanatoase precum cele ultraprocesate, sau a celor toxice precum alcoolul. In acest fel , se vor elimina multe calorii goale si se va reduce aportul de substante capabile sa creasca riscul de imbolnavire pe termen mediu si lung.

Ideal atunci cand te gandesti la slabit este sa ai ajutorul unui profesionist in nutritie, pentru a evita sa-ti pui sanatatea in pericol cu ​​diete-minune care nu sunt potrivite pentru functionarea organismului. De asemenea, nu uitati intotdeauna sa asigurati un aport adecvat de lichide.

Dieta cu capsuni, un model putin recomandat

Capsunile au foarte putine calorii si nicio grasime. Au cantitati mari de fibre care ajuta la o digestie buna si la reglarea colesterolului. Continutul sau de vitamine il face sa posede proprietati antioxidante, antiinflamatorii, antihipertensive si antiproliferative , asa cum arata un studiu. De asemenea, asigura necesarul zilnic de vitamina B6 si K si minerale precum fier, mangan, magneziu si cupru.

Capsunile ajuta la reducerea nivelului de colesterol rau si la prevenirea aterosclerozei, reducand astfel riscul de boli cardiovasculare sau accident vascular cerebral. Sunt un aliment care ar trebui inclus in dieta, dar planificarea unei diete bazate pe consumul lor exclusiv nu este potrivita.