Top 6 fructe benefice pentru sănătate

Fructele nu sunt doar delicioase, dar sunt si foarte sănătoase. Bogate în vitaminele A şi C, acid folic plus nutrienţi şi alte esenţiale, acestea pot ajuta la prevenirea bolilor de inima si accidentelor vasculare cerebrale, la controlul presiunii arteriale si a colesterolului, prevenirea unor tipuri de cancer şi de protecţie împotriva pierderii vederii. Sunt atat de bune pentru sănătate incat Health Canada recomandă ca majoritatea femeilor sa consume sapte sau opt portii de fructe şi legume în fiecare zi.

KIWI – mic, dar puternic. Aceasta este o sursa buna de potasiu, magneziu, vitamina E si fibre. Conţinutul său vitamina C este de două ori ca al  unei portocale.

MAR – Un mar pe zi tine doctorul la distanta? Desi un mar are un continut scazut de vitamina C,  antioxidanti si le-a flavanoids care imbunatatesc activitatea de vitamina C, contribuind astfel la reducerea riscurilor de cancer de colon, infarct miocardic si accident vascular cerebral.

CAPSUNI – Fructe de protecţie. Căpşunile au cea mai mare putere antioxidanta  dintre fructe şi protejeaza organismul de cancer, înfundarea vaselor de sânge- radicalilor liberi.

PORTOCALA – Cel mai dulce medicament, consulmul a 2-4 portocale pe zi, poate ajuta la evitarea racelilor, colesterolului scazut, pentru a preveni si dizolva pietrele la rinichi, precum şi micşorarea riscuuil de cancer de colon.

PEPENE VERDE –  se compune din 92% apă . Ele sunt încărcate cu glutation, care ajuta la imbunatatirea sistemului nostru imunitar. Ele sunt, de asemenea, o sursă-cheie de licopen – lupta împotriva cancerului oxidant. Alte elemente nutritive gasite in pepenele verde sunt vitamina C & potasiu.

GUAVA & PAPAYA – câştigătorii  pentru conţinutul ridicat de vitamina C.  Guava este de asemenea bogat in fibre, care ajuta la prevenirea constipatiei. Papaya este bogat în caroten, care este bun pentru ochii.