Ouăle – 10 beneficii nutriţionale pentru sănătate

Ouăle sunt, probabil, unul dintre alimentele cele mai nutritive care pot fi găsite cu uşurinţă. În afară de faptul ca sunt ieftine, ele sunt delicioase si ambalate cu o multitudine de componente esenţiale cerute de către organism. De fapt, acestea acţionează ca un centru de putere nutritivă şi poate ajuta organismul pentru a preveni, precum şi a scăpa de boli diferite.

Citeşte mai departe pentru a afla mai multe despre ouă, inclusiv valoarea sa nutriţională şi beneficiile pentru sănătate.

1. Ouăle sunt foarte bune pentru ochi. Potrivit unui studiu, un ou pe zi poate preveni degenerarea maculară, datorită conţinutului de carotenoide, în special luteina si zeaxantina. Ambele substante nutritive sunt mai uşor disponibile pentru corpurile noastre de la ouă decât din alte surse.

2. Într-un alt studiu, cercetatorii au descoperit ca persoanele care mananca oua in fiecare zi isi reduc riscul de a dezvolta cataracta, de asemenea, din cauza luteinei si zeaxantinei în ouă.

3. Un ou contine 6 grame de proteine ​​de inalta calitate si toate cei 9 aminoacizi esentiali.

4. Potrivit unui studiu realizat de Scoala de Sanatate Publica Harvard, nu există nici o legătură semnificativă între consumul de ouă şi boli de inima. De fapt, consumul regulat de ouă poate ajuta la prevenirea cheagurilor de sange, accidentelor vascular cerebrale, şi atacurilor de cord.

5. Ele sunt o bună sursă de colină. Un galbenus de ou are aproximativ 300 de micrograme de colină. Colina este un nutrient important care ajuta la reglarea creierul, sistemul nervos, şi sistemului cardiovascular.

6. Ouăle sunt unul dintre alimentele care contin numai in mod natural vitamina D.

7. Ouăle pot preveni cancerul la san. Într-un studiu, femeile care au consumat cel puţin 6 oua pe saptamana au redus riscul de cancer mamar cu 44%.

8. Ouăle promoveaza sănătatea părului şi a unghiilor din cauza conţinutului ridicat de sulf şi o gamă largă de vitamine şi minerale. Multi oameni considera ca părul creşte mai repede după adăugarea de ouă in dieta lor, mai ales dacă acestea au fost anterior cu deficit de alimente care conţin sulf sau vitamina B12.

9. Consumul de oua îmbunătăţeste sistemul imunitar.

10. Noi cercetari arata ca, spre deosebire de convingeri anterioare, consumul moderat de oua nu are un impact negativ asupra colesterolului. De fapt, studii recente au arătat că un consum regulat de doua oua pe zi nu afecteaza profilul unei persoane şi poate, de fapt, sa-l îmbunătăţeasca.