Dieta greceasca – cum functioneaza?

dieta

Grecii, mai ales locuitorii insulei Creta, traiesc in medie cu 10 ani mai mult decat restul oamenilor. Acest lucru este determinat in mare parte de consumul de ulei de masline, peste proaspat foarte bogat in albumina, de numeroasele legume si mirodenii sanatoase, precum rozmarinul, oregano sau cimbrul.

De la uleiul de masline la branza feta, de la pestele si fructele de mare la preparatele din carne de pui sau de porc, de la bere la ouzo, toate aceste ingrediente de baza grecesti nu fac altceva decat sa-i faca pe cei care degusta prima oara aceasta bucatarie sa se indragosteasca definitiv de ea. Fructele de mare si pestele usor face iarasi parte din alimentatia de baza a grecilor. Deserturile sunt bazate in mod ultrasanatos pe miere si nu pe zahar.

Micul dejun.
Acesta va contine intodeauna fructe de sezon, daca e cazul. Daca e iarna sau primavara se consuma citrice.
Incepe micul dejun cu un fruct proaspat. Poti alege intre ceai sau cafea, dar dimineata grecul obisnuit adora sa bea cafea. Se mai mananca paine proaspata (o felie, adu-ti aminte ca esti la dieta!) cu niste miere. O branza traditionala este de asemenea binevenita, poate fi Kasseri sau Graveria. Micul dejun va avea mai putin de 250 de calorii.

Snack-ul de dimineata. Daca ti se face foame inainte de pranz (si e foarte probabil deoarece grecii iau pranzul pe la ora 2 sau 3), mananca niste fructe. O alegere buna ar fi un mar sau pepenele (fructe de sezon). Vei consuma in acest fel doar 100 de calorii.
Pranz. Incearca niste feluri de mancare care nu contin carne si produse cu amidon impreuna. De exemplu poti manca spanakorizo (spanac cu orez), dar fara carne. Sau poti incerca kokinosto (un gulas grecesc), dar fara cartof. Mananca preparatele din carne cu salata, alte legume sau fara nimic. Nu ai voie paine.

Cina. Multi greci mananca la cina ceea ce au mancat la pranz. Totusi aplica aceleasi reguli, carne cu legume, produse pe baza de amidon cu legume (nu amesteca amidonul cu proteinele). O cina perfecta ar fi paidakia (sau pulpe de miel). Manaca acest fel cu legume fierte (grecii manca horta sau vela, doua ierburi indigene care se pare ca cresc oriunde in lume). Mai mananca niste rosii, branza feta (o salata tipic greceasca numita horyatika) si bea niste vin rosu. Nu vei depasi 600 de calorii.

Lasă un răspuns