Ai renuntat la fumat? Ramai pe pozitii!

Daca ai incercat vreodata sa te lasi de fumat, stii ca vindecarea este grea. Te simti ametita, iritata, frustrata, nu poti dormi si esti nervoasa pentru ca vrei macar sa pufai. Chiar si cand poftele se ivesc, poti trece de el cu un plan pregatit.

Obisnuieste-te cu dependenta fizica. Intre primele 24 si 48 de ore de pauza, corpul se resimte fara nicotina. Substituirea nicotinei cu gume, plasturi, inhalatori si altele pot sa te ajute sa mergi mai departe.

Pregateste-te pentru al doilea val. Dupa primele saptamani, dependenta fizica se transforma in dorinta de a respecta ritualurile fumatului. Va trebui sa iti schimbi comportamentul influenta de obiceiul de a fuma. De exemplu, la micul dejun poti manca intr-un loc diferit din casa, sa te plimbi in timp ce iti bei cafeaua sau sa iti schimbi drumul spre locul de munca.

Arunca tigarile si scrumierele din casa. Daca le pastrezi „in caz de ceva” inseamna ca iti transmiti un mesaj prin care iti spui ca nu vei reusi. Este mai usor sa cedezi cand ai un pachet de tigari in geanta, decat daca ar trebui sa te duci la magazin sa iti cumperi unul.

Stai departe de situatiile care te tenteaza. Sa iti petreci timpul in locuri unde obisnuiai sa fumezi pot sa iti stimuleze dorinta de a aprinde o tigara. Doar mai tarziu vei putea sa petreci cu prietenii tai fumatori la un bar sau in pauze, dar acum este nevoie sa ramai pe pozitii si sa eviti locurile asociate cu fumatul.

Distrage-ti atentia. Cheama un prieten, mediteaza, citeste, iesi la o plimbare, mananca sticksuri sau orice iti distrage atentia de la dorinta de a fuma. O pofta de acest gen dureaza 10-15 minute, dar in timp va disparea. Aminteste-ti si de ce faci asta: scrie pe o foaie motivele pentru care vrei sa nu mai fumezi, cum ar fi sanatatea, familia, banii si reciteste-o din cand in cand.

Accepta o exceptie. Dar aici vorbim de o singura greseala, pentru ca nu trebuie sa renunti la tine si sa ai o scuza pentru a te reapuca de fumat. Oamenii au renuntat, renunta si vor ramane deoparte de tigari tot timpul, dar muncesc pentru asta. Scopul tau este sa ramai nefumatoare pe termen lung, iar pentru asta trebuie sa faci fata fiecarui moment de slabiciune, pe rand.