Spune-mi cu cine mananci ca sa iti spun cat!

Daca chemi o prietena la cina, probabil vrei sa chemi o persoana care mananca o salata cu peste la gratar in loc de cineva care comanda chipsuri, nachos si burgeri. Chiar daca nu te dai in vant dupa nachos sau dupa inele de ceapa prajita, tot tinzi sa mananci mai mult cand petreci cu cineva ca al doilea exemplu.

Asta pentru ca motivele sociale si externe afecteaza mai mult cum si ce mancam decat fortele biologice precum foamea sau satietatea.

Cand un prieten se arunca asupra unui bufet de deserturi, cu siguranta ca si tu vei face asta. Dar daca esti cu cineva care mananca light sau nu vrei sa pari ca o gurmanda infocata, vei manca mai putin. De aceea, cu cat imparti masa cu mai multi oameni, cu atat vei manca peste masura.

Mai exista cateva alte aspecte care afecteaza cantitatea de hrana pe care o consumam. Daca ascultam muzica in timp ce mancam, timpul petrecut la masa va creste din cauza inghititului lent. Tot ceea ce vedem sau credem ca vede ne influenteaza: vei bea mai mult dintr-un pahar scurt si lat decat dintr-unul inalt si subtire. Farfuriile mari te fac sa mananci mai mult, totodata. Acesti indici vizuali ne fac sa credem ca acea cantitate din pahar sau din farfurie este o portie normala asa ca mancam conform acestei impresii.

Ce poti face? Mai intai, trebuie sa stii ca e usor sa mananci mult in situatii distractive si cu prietenii. Incepe cu o salata mare si consuma incet. Uitate la marimea vaselor si judeca cat vrei sa mananci. daca mananci acasa, pastreaza mancarea si snacksurile departe de vedere, dar fructele intr-un bol sunt ok. Daca mananci din pachete mari, incearca sa imparti in vase mici. Cand servesti masa, incepe cu portii mici. Ia si portia a doua doar daca inca iti este foame.`

Lasă un răspuns