Diete celebre – Dieta Weight Watchers

Dieta Weight Watchers

Dieta Weight Watchers, dezvoltata in Statele Unite in anii 60, se bazeaza pe un regim alimentar calculat dupa un sistem de puncte precum si pe o componenta sociala importanta in procesul de slabire ce implica intalniri periodice ale practicantilor acestei diete.

Dieta se bazeaza pe un sistem de puncte alocate fiecarui aliment/tip de aliment pe care il consumam. In functie de varsta, sex, greutate, inaltime si activitatea fizica pe care o depunem zilnic, vom avea voie sa consumam alimente care sa insumeze un anumit numar de puncte.

Acest regim te indeamna sa consumi cel putin doua portii de alimente bogate in calciu si cinci fructe si legume pe zi, sa iei 3-4 mese, sa mananci echilibrat si sa alegi mai ales produsele vegetale, lactatele degresate, carnea slaba, pestele, ouale si bauturile nonalcoolice. Cele alcoolice sunt limitate, dar nu interzise.

Dieta Weight Watchers

Fructele au in general putine puncte. Ananasul, capsunile sau nectarinele pot fi consumate zilnic deoarece au 0 puncte. Merele, piersicile, zmeura au cate 1 punct. La polul opus, in categoria fructelor cu cele mai multe puncte, se numara migdalele (4 puncte/30 gr) sau arahidele (4 puncte/30gr).

Legumele sunt si ele slabe in puncte, exceptie facand rosiile (2 puncte) sau cartofii (10 puncte). Salata verde, varza, sparanghelul, morcovii sau castravetii pot fi consumate ori de cate ori doriti, acestea avand 0 puncte fiecare.

Lactatele sunt ceva mai bogate in puncte, insa pentru o alimentatie echilibrata acestea nu trebuie sa lipseasca din dieta voastra. O cana de lapte are 4 puncte, un iaurt cu fructe 3 puncte, iar un triunghi de branza topita are 2 puncte.

Carnea poate fi si sanatoasa, dar si nesanatoasa, in functie de tipul acesteia, de cantitate si de modul de preparare. Daca o bucata de piept de pui are 3 puncte, pestele in general 2-3 puncte, o singura felie de salam ajunge la 2 puncte, iar un hamburger la 13 puncte.

Lasă un răspuns