Dieta mediteraneană – Ce să faci și ce să nu faci atunci când urmezi această dietă

dieta mediteraneana

Regiunea Mediteraneana este cunoscuta pentru , frunusetea, diversitatea si varietatea alimentelor, precum si datorita dietei care si-a luat denumirea din aceasta regiune. Regiunea cumprinde toate tarile din jurul Marii Mediterane.

Aceasta dieta urmeaza perfect piramida alimentara corecta si, desi bucataria mediteraneana variaza in functie de regiune, se bazeaza pe consumul de legume, fructe, plante aromate, cereale integrale, nuci, seminţe, ulei de masline extravirgin, lactate, peste, saptamanal pui si oua, lunar carne roşie si moderat vin rosu. Toate alimentele se folosesc in stare proaspata, fara a fi rafinate sau procesate, metode care distrug valorile nutritionale ale acestora. In plus, stilul de viata mediteranean include mese pe indelete si activitate fizica regulata.

1. Alimente consumate zilnic

– salate de legume, fructe proaspete, cartofi, orez salbatic, cereale integrale, paste, ulei de masline, paine si legume crude

2. Alimente consumate des

– lactate (branza, iaurt, parmesan, smantana slaba in grasimi), fasole boabe, peste, carne de pui, fructe de mare (midii, calamari, creveti, homari, languste, caracatita, crabi, scoici), nuci, migdale, alune, fistic, caju si alune de padure.

3. Alimente consumate cu moderatie

– produse de patiserie, untul, carnea de porc si de vita, mezelurile si ciocolata neagra.

4. Sfaturi in ceea ce priveste dieta mediteraneana

– – consuma zilnic o cantitate mare de legume si fructe: salata verde, spanac, morcovi, ardei, rosii, mere, avocado, citrice;
– foloseste ulei de masline extravirgin ca dressing pentru salate sau in mancaruri;
– consuma saptamanal somon sau ton (acestea contin grasimi monosaturate, benefice pentru sanatatea inimii);
– este indicat ca la pranz si cina sa consumi alimente usoare, precum carne de pui cu legume fierte sau rosii cu branza feta;
– nu combina niciodata carnea cu pastele sau amidonul cu proteinele;
– incearca sa mananci zilnic pana in 1600 de calorii;
– condimenteaza mancarea cu oregano, busuioc proaspat, chimen, patrunjel, rozmarin, coriandru sau ardei iute;
– nu mai manca nimic dupa ora 19;
– gustarile dintre mese pot consta in cateva fructe sau o salata de cruditati.

Lasă un răspuns