Cum strategia oferta limitata te face să cumperi mai mult

Ofertele cu timp limitat sunt comune și eficiente. Să ne punem în primul rând în mintea unui cumpărător. Cumpărătorul se duce probabil la un magazin unde vede ceva ce îi place și constată că poate obține o reducere mare dacă cumpără astăzi. Este puțin probabil să vadă acest vânzător din nou și să profite de această oferta limitata, deci decide să cumpere. Acest lucru este adevărat chiar dacă el nu dorește sau nu are nevoie de produs chiar acum. El ar putea avea în viitorul apropiat. Este teama de a nu găsi oferta mai târziu, care determină cumpărarea la impuls. Sigur că am căzut pradă acestei tactici.

Oferta limitata este o tehnică ce are sens și pentru vânzător. Ele creează un sentiment de constrângere, de obicei prin stabilirea unui preț de listă ridicat pe produsele lor și apoi oferind reduceri la momentul potrivit. De asemenea, trebuie să ofere un stimulent puternic pentru a achiziționa imediat, altfel cumpărătorul nu va simți constrângerea și nu poate cumpăra.

Este amuzant faptul că întotdeauna se pare că focalizarea este îndepărtată de prețul real al elementului. În schimb, în ​​timpul actului de cheltuieli, cumpărătorului îi este în permanență amintit de cât de mult „salvează”. Acesta este și scopul metodei oferta limitata. Când se pune accentul pe ceea ce se salvează, problema cea mai importantă poate fi trecută cu vederea: articolul valorează prețul cerut? Adesea, datorită a ceea ce se numește o strategie de stabilire a prețurilor de ancorare, mărfurile sunt listate cu prețuri „originale” umflate sau „comparativ cu” prețurile stricte, astfel încât reducerile inevitabile pot părea cu atât mai impresionante. Totul face parte din strategia de vânzare cu amănuntul destinată să-i facă pe consumatori să facă achiziții iluzate și iraționale.

De asemenea, comercianții cu amănuntul preferă să amestece modul în care sunt prezentate tranzacțiile astfel încât, chiar dacă două sau trei tipuri de vânzări au ca rezultat, în esență, aceleași prețuri pentru bunuri – se pare că este ceva nou și nou și interesant din perspectiva consumatorului.

Cheia acestei strategii este anticiparea. Companiile folosesc mai multe tactici pentru a ajuta marketing-ul să creeze o oferta limitata. Unul dintre aspectele importante observate este crearea unui sentiment de urgență care va determina clienții să ia măsuri și să facă tranzacția, pentru că dacă nu, o vor pierde, vor pierde șansa lor. Acest efect poate fi creat printr-o chemare puternică la acțiune.

Această strategie poate fi utilizată pentru atragerea clienților vechi, precum și pentru atragerea altora noi. Poate fi folosită pentru produsele care s-au dovedit deja de succes și, de asemenea, pentru a testa altele noi pentru a vedea cum se îndreaptă spre clienții actuali. Oferta limitata este versatilă și poate fi o modalitate foarte bună de a atrage afaceri noi sau suplimentare.