Ce sa mananci pentru a-ti energiza creierul

Alimentele nu sunt doar combustibil pentru corp. Adevarat, ele iti dau energia de care ai nevoie, dar unele beneficii trec mai departe de simpla hranire. Exploreaza sertarele frigiderului si cauta alimente pe care stiinta le considera foarte bune pentru sanatatea creierului. Ele pot imbunatati memoria, gandirea limpede, rapiditatea gandirii si chiar unele aspecte ale bolii Alzheimer.

Studiile recente arata ca s-ar putea sa doresti sa incluzi in regimul tau alimentar si pe listele de cumparaturi unele alimente de acest gen precum: sucul de mere si cel de rodii, strugurii rosii, ciresele, merele, murele si capsunile, ceaiul si cacao, somonul si tonul, mancarurile din soia, semintele de floarea-soarelui, arahidele, legumele verzi, uleiul de masline si ciocolata neagra.

Cand cumperi mancare la pachet sau procesata, fii atenta si citeste eticheta cu atentie. Unele dintre aceste mancaruri „bune” sunt preparare cu mult zahar, grasimi sau sare, rezultand prea multe calorii si sodiu in dieta ta. Pentru o alimentatie sanatoasa, alege variantele proaspete ale lor si prepara-le cu ingrediente fara grasimi. De exemplu, poti sa te bucuri de sucul de rodii (care are zahar adaugat pentru aroma) prin amestecarea cu apa minerala. De asemenea, cacao cu lapte fara grasimi iti energizeaza creierul fara grasimi. Iar o mica tableta de ciocolata topita in gura incet prelungeste placerea gustului si totodata, portia zilnica de sanatate.

Pentru sanatatea creierului la fel ca si pentru sanatatea ta in general, evita dietele bogate in grasimi, acestea iti incetinesc capacitatile creierului.

Lasă un răspuns